SFO

På Bugtskolen er det skolefritidsordning (SFO) for alle skolens elever, som er tilknyttet de enkelte grupper, på skolens matrikel.

Opgaverne i SFO´en varetages af skolens pædagogiske personale. Da det pædagogiske personale også er en del af undervisningsdelen sikres det, at der er kontinuitet dagen igennem. Arbejdets omfang er forskelligt fra team til team, men fælles er det, at der arbejdes med social træning, løses respektive skoleopgaver samt andre socialpædagogiske opgaver, som aftales i teamet.

Der lægges vægt på at give børnene et struktureret fritidstilbud, som tager udgangspunkt i det enkelte barn. Tilbuddet indeholder kreative aktiviteter, ture ud af huset eller ”hjemlig” hygge.

I skoleferierne planlægges dag-aktiviteterne for en uge ad gangen. Der planlægges oplevelsesorienterede aktiviteter, hvor det sikres, at alle eleverne på skift kommer med. Ture til stranden, skoven og lignende er planlagt på forhånd, så der sikres en sammenhæng for børnene.

For at ind- og udmelde dit barn i Bugtskolens fritidstilbud, skal du henvende dig til skolens kontor.

De gældende takster for SFO kan findes her